Alla inlägg under juli 2011

Av Ylva - 31 juli 2011 14:32

Hehe. Rolig rubrik jag fick till men jag syftar på flytande föda. Nutrilett har jag börjat med inför min eventuella operation. Det är inte säkert att jag får en men vilket fall som helst så kanske jag går ner lite i vikt. Hoppas kan man ju göra.


Jag har börjat cykla igen efter att knät gjorde ont. Nu verkar det gå bättre att cykla och det gör inte ont längre i varje tramp.


 

Av Ylva - 30 juli 2011 13:58

Var ute i solen i 30 minuter med tröjan av. Nu har jag fått i mig massor av d-vitamin. Precis vad jag behöver då jag har en stor brist på just d-vitamin.


Så ut i solen med er och sola ni med.


  

Av Ylva - 29 juli 2011 18:19

Idag fick jag ett beslut hemskickat till mig. Ett positivt beslut blev det. Jag fick beviljat mera sjukpension till 31 augusti 2012. Så glad för det.


 


   

Rik

Av Ylva - 29 juli 2011 14:35

Idag fick jag min första lön på väldigt länge och gu så det känns sköt att ha tjänat egna pengar. 100€ satte jag direkt till sparkontot och resten får väl gå till bensinkostnaderna som ökar när jag måste köra till och från stan 2 gånger i veckan plus annat.


 

Av Ylva - 28 juli 2011 19:45

Ångesten och hjärtklappningarna har minska betydligt idag sen jag var till sköterskan och pratade. Kom fram till att inte ta mannens erbjudande. Så mycket lättare nu när jag gjort ett beslut. Men jag vet inte hur jag skall kunna återfå den lilla gnista jag hade innan. Det återstår att se.


Håll tummarna för mig.

Av Ylva - 27 juli 2011 13:49

Det var det som utlöste mina hjärtklappningar. Satt och pratade med en sjuksköterska i en timme idag på HC. Vi pratade, eller mest hon pratade och jag kommer efter lite funderingar och jag kommer inte att ta beslutet om "erbjudandet" som mannen gav till mig.


Nu gäller det att lugna ner mig och inte skapa mera ångest.

Av Ylva - 27 juli 2011 09:00

Jag skall på koll för mina hjärtklappningar som jag haft i snart 2 veckor. En på iFokus kom på att det kunde vara brevet jag fick som kan ha utlöst detta för det faller in under samma period.


Berättade det för sköterskan hur det ligger till så jag kommer även att få prata om mitt mående.


Hoppas det inte är fel på mitt hjärta utan att det bara är ångest/stress som utlöste allt. Men hur får man det att sluta om det är så och är det farligt?


  

Av Ylva - 26 juli 2011 11:38

Var även till kirurgen idag om GBP och det var en snabb visit. Lite snabb information om operationen och komplikationerna. Sen att alla operationer blir i Åbo och att dom kräver en viktnedgång på 10%. Det vill säga 9,6 kg för min del. Hur skall det gå till? A-ja det är ju bara att försöka ytterligare en sjuttielfte gång och jag skulle börja redan nu sa kirurgen.


I Åbo bestämmer som vilken operation det blir så jag får inte bestämma själv vilken av det blir. Jag hade hoppats på att inte få sleeve (den med bandet runt va?).


Skrämmande men så är jag deppad också.

Presentation


Välkommen till bloggen. Tidiagre hette den Ensammaste men numera huserar jag under mitt eget domän, Zebrarandig.

Här kommer jag att skriva om allt möjligt, det som rör mig med andra ord. Bloggen är mitt verktyg i mitt mående så jag hoppas att ni kan re

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade DU hit?
 Via Bloggplatsen
 Via någon annan blogg
 Via Bloggportalen
 Via iFokus
 Via annan portal
 Via Mer-Trafik.se

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Viktpejl

 
Besök ViktPejl

MixPod

Besöksstatistik

RSS

Antal dagar

© Emilia P 2011


Ovido - Quiz & Flashcards