Alla inlägg under juni 2011

Av Ylva - 30 juni 2011 14:50

Jag och mannen tvättade våra bilar just. Min har ju stått 10 dagar i stan och samlat pollen, damm och fågelskit. Nu är min bil gul igen. :) När jag skulle ta fronten en sista gång så upptäckte jag en snigel (snäcka). Den kröp omkring där och såg ut som om den skulle lämna min bil. Dottern upptäckte två till innanför gallret. Så tre sniglar (snäckor) har parkerat sig i min bil medan jag varit på semester.


     

Av Ylva - 30 juni 2011 13:13

Så fort jag gör något så måste jag vila mig efter det. Blir så slut som om musklerna blivit trötta. Beror nog på att jag inte tränar så speciellt ofta men också min Hypermobilitets syndrom.


Har laddat tre appar i min mobil. Dom skall hjälpa mig att komma igång med hemträningen. Vet inte vad det är för appar men det lät bra när jag kollade i listan. Mage rumpa och armar är träningarna på.


Just nu håller mannen på och klipper gräsmattan medan jag vilar mina muskler. Skall fixa tvätthögen och tvätta min bil så det behövs krafter till det med. Ikväll blir det även en cykeltur med minstingen. Det var länge sen som vi cyklade på kvällarna tillsammans. Skall bara få mannen att ta bort stödhjulen på hennes cykel nu när hon lärt sig att cykla själv utan såna.


Av Ylva - 30 juni 2011 06:16

Min första videoblogg. Berättar om mitt nya jobb och Klubbhuset.


Av Ylva - 30 juni 2011 04:30

Det är vad jag trodde jag skulle få en skön natts sömn i min egen säng. Min mjuka sköna säng. Tja halva natten gick väl bra men sen kom minstingen in och bredde ut sig över min säng så jag hamnade i skarven. Inte direkt skönt kan jag ju säga.


När mannen fick ett mess vid halv fem tiden på morgonen (trodde det var mina telefoner som lät) så då gick jag upp. Mörbultad som jag var och är fortfarande sitter jag här med mitt te.


Klockan 9 skall jag på mitt jobb. Första dagen. Hihi!

Av Ylva - 29 juni 2011 18:54

När jag var i sommarstugan hade jag ingen möjlighet att ladda upp en video på bloggen (eller någon annanstans) med Edge så nu när vi är hemma kan ni se hur minstingen 4,5 år gammal cyklar själv.


Av Ylva - 29 juni 2011 17:39

Min mamma som var först ut har gjort detta två gånger, sen min syster och till sist min bror har gjort denna operation. Trodde aldrig att jag skulle bli så här tjock att jag funderar på en liknande operation. Det jag pratar om är en Gastric ByPass-operation. Nu har jag visserligen inte passerat 100 kilos strecket men jag är ganska kort (jämför men min familj) så jag får ändå ett BMI på över 35. 


Om lite mindre än en månad så vet jag om jag får denna operation eller inte. Vet inte vad jag skall tro men självklart håller jag tummarna för att detta skall gå igenom.


 

Av Ylva - 29 juni 2011 15:51

Nu är vi hemma igen i huset. Kära gamla hus. :)

Möttes av ett "högt" gräs för ingen har klippt den på 2 veckor. Men åh så skönt det är att vara hemma. Men det mindre braiga saken är att man måste hålla på och sortera alla sakerna i skåpet och lägga i maten i kylskåpet osv.


Satte på datorn så minstingen fick sitta där medan vi fixade med packningen. Fuskade med Julia väska så den får jag ta en annan dag.


Nu skall vi vila oss. Har betalat räkningar och sånt.


 

Av Ylva - 28 juni 2011 15:47

Det är inte första gången detta händer. Folk bara antar att jag skall ställa upp och göra en massa. Som nyss så hade barnens farfar lovat att barnen skulle få gå och bada medan han själv gick och vilade. Farmor hade inte lust heller och mannen kommer undan som vanligt allt sånt här så jag blev tvungen att göra något som jag inte hade lust till även om jag inte hade något att göra.


Jag hatar när folk gör så, speciellt min man som vet om detta men tyks glöma det jämt och ständigt. Förra gången det hände var när vi skulle på promenad till Långsjön (eller vad den nu heter) i Hallstavik så packade han två ryggsäckar och ANTOG att jag skulle bära den andra. Han frågade inte ens mig om det var okej. I HATE THIS!!!

Presentation


Välkommen till bloggen. Tidiagre hette den Ensammaste men numera huserar jag under mitt eget domän, Zebrarandig.

Här kommer jag att skriva om allt möjligt, det som rör mig med andra ord. Bloggen är mitt verktyg i mitt mående så jag hoppas att ni kan re

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade DU hit?
 Via Bloggplatsen
 Via någon annan blogg
 Via Bloggportalen
 Via iFokus
 Via annan portal
 Via Mer-Trafik.se

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Viktpejl

 
Besök ViktPejl

MixPod

Besöksstatistik

RSS

Antal dagar

© Emilia P 2011


Ovido - Quiz & Flashcards