Alla inlägg under juni 2011

Av Ylva - 28 juni 2011 13:58

Ikväll blir det hemfärd från sommarstugan. Det skall bli kul. Tja kul är ju ett ord men att få komma hem är kul men inte färden ner från sommarstugan. Det är en lång resa med bilen på minst 7 timmar inkl stopp längst vägen.


Rastlösa mig kommer att ha tråkigt så jag skall försöka att sova bort några timmar. Funkar det inte så tar jag hjälp av Imovane så försvinner 4 timmar bara så där. Hihi! Men då måste minstingen sova med och att vi inte behöver några pauser under dom timmarna.


 

Av Ylva - 27 juni 2011 17:06

Tanken var att jag skulle få en ny och enkel mobil som jag kunde ha och messa och ringa med då jag har lite svårt att skriva med min touchmobil. Dottern fick en Samsung Gio. Liten och söt så jag är grymt sugen på den jag med. I sista sekund så valde jag att dottern skulle få en då jag redan fått en massa på sista tiden. Stolt men liten besviken.


 

Av Ylva - 26 juni 2011 20:51

Ännu idag har jag jag ont i kroppen efter cyklingen. Var nog lite för hårt. Sträckan blev på 4,1 km. Brukar bara göra korta sträckor med tjejerna så nu blev det fyrfaldigt längre. Dessutom tog jag i lite mera än när jag är ute med tjejerna.


Aaaaaj säger jag bara. Skall bli skönt att få komma hem igen på onsdag.


 

Av Ylva - 26 juni 2011 14:31

En ledig dag idag med som alltid. Det har det varit sedan april 2010. Jag som skulle längta efter att få vara pensionär men jag har nu ändrat mig angående detta. Det är inte alls roligt att vara hemma 24 timmar om dygnet 365 dagar om året.


Så det är bra att jag fått detta deltidsjobb. Att få komma ut lite bland folk och få prata med mina gamla arbetskamrater för det var där jag hamnade. Hihi!


Två nätter kvar på sommarstugan och sen  bär det av hemåt igen. Det skall bli skönt att få sova i sin egen säng igen. Borta bra men hemma bäst, heter det ju och det stämmer verkligen.


 

Av Ylva - 25 juni 2011 19:16

Träning säg ju vara bra för kropp och själ. Men det gör så ont i kroppen när jag tränar. Leder med för den delen. Kan inte göra något på flera timmar och om jag gör något fysiskt så får jag ännu mera ont i kroppen. 


Smärta....

Av Ylva - 25 juni 2011 12:45

Dottern ville att vi skulle ner till stranden för att fota lite. Hon ville sitta i båten och så vidare så kameran fick följa med. Väl där så insåg vi att barnen inte får bada ikväll då det ligger en massa grönsa saker i vattnet. Ej alger utan säkert någon färg eller brännolja blandat med färg. Nä det får barnen inte bada i. Det är som att spreja direkt på kroppen med det och lika farligt.


       

Barn · Foto
Av Ylva - 25 juni 2011 09:12

   Utedasset


   Detaljer


   Fönster ovanför dörren


   Fönster till vänster om dasset


   En liten skylt


   Tavlor på alla väggar


  Ventilation på båda sidor och i tak.

Sorry för den rosa bilden.

Av Ylva - 25 juni 2011 07:33

Varje år så sger jag detta men det kan inte hjälpas för jag tycker verkligen att vi har den lyxigaste utedasset. Vi har nämligen rinnande vatten i handfatet så man kan tvätta händerna direkt efter att man varit på besök där. Så smidigt tycker jag, så slipper man gå till huset med kanske kissiga händer eller ännu värre bajs på fingrarna.


  


 

Presentation


Välkommen till bloggen. Tidiagre hette den Ensammaste men numera huserar jag under mitt eget domän, Zebrarandig.

Här kommer jag att skriva om allt möjligt, det som rör mig med andra ord. Bloggen är mitt verktyg i mitt mående så jag hoppas att ni kan re

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade DU hit?
 Via Bloggplatsen
 Via någon annan blogg
 Via Bloggportalen
 Via iFokus
 Via annan portal
 Via Mer-Trafik.se

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Viktpejl

 
Besök ViktPejl

MixPod

Besöksstatistik

RSS

Antal dagar

© Emilia P 2011


Ovido - Quiz & Flashcards